Anlaşmalı Boşanma Protokolü

Anlaşmalı Boşanma Protokolü

Anlaşmalı boşanma davası boşanmak isteyen çiftler kendi aralarında ve şartlarını kendilerinin belirlediği çocuğun velayeti, nafaka, malların paylaşımı, çocukla kişisel ilişkilerin düzenlenmesi gibi hususlarda anlaşma sağlayarak protokol imzaladıkları ve bu anlaşmalı boşanma protokolüyle birlikte açılan davalardır.

Anlaşmalı boşanma şartlarını taşıyorsanız ve eşler olarak anlaşmalı boşanma konusunda karar verdiyseniz artık adli makamlara başvurmak için ilk adımı atmanız gerekiyor. Öncelikle mahkemelerdeki süreçlerin doğru şekilde takip edilebilmesi için bir boşanma avukatı desteği almanız büyük önem arz etmektedir. Eğer boşanma davası avukatı ile bu süreci yürütürseniz şimdi bahsedeceğimiz konularda destek alıp süreci doğru ve hızlı bir şekilde tamamlayabilirsiniz.

Eğer anlaşmalı boşanma sürecini kendiniz yürütmeye karar verdiyseniz öncelikle bazı konuları eşinizle belirlemeniz gerekiyor.

Nafaka, tazminat, varsa çocuğun velayeti, malların paylaşımı, çocukla kişisel ilişkilerin düzenlenmesi gibi hususlarda anlaşma sağlayarak protokol hazırlamalı, daha sonra bu protokolü açacağınız boşanma davası ile birlikte aile mahkemesine sunmalısınız.

Anlaşmalı boşanma protokolü her çift için düzenlenmesi gerekmektedir. Anlaşmalı boşanma protokolü örneği için buraya tıklayabilir ve formu doldurarak protokol hazırlayabilirsiniz.

Detaylı bilgi ve hukuki destek için 0532 293 68 54 nolu telefondan bize ulaşabilirsiniz.