Anlaşmalı Boşanma Protokolü

Anlaşmalı Boşanma Protokolü

Anlaşmalı Boşanma Davası

Anlaşmalı boşanma davası boşanmak isteyen çiftler kendi aralarında ve şartlarını kendilerinin belirlediği çocuğun velayeti, nafaka, malların paylaşımı, çocukla kişisel ilişkilerin düzenlenmesi gibi hususlarda anlaşma sağlayarak protokol imzaladıkları ve bu protokolle birlikte açılan davalardır.

Anlaşmalı Boşanma Davasının Şartları

Anlaşmalı boşanma davasında aşağıdaki şartların tamamının bulunması gerekmektedir:

-Evliliğin En Az Bir Yıldır Sürmüş Olması

-Tarafların Mahkemeye Anlaşmalı Boşanma İçin Başvurmuş Olması

-Tarafların Mahkeme Huzurunda Boşanma İradesini Açıklamış Olmasıdır.

Boşanmak İsteyen Çiftler Duruşmaya Katılmak Zorunda Mıdır? Tanık Gerekir Mi?

Anlaşmalı olarak boşanmak isteyen çiftler, avukat ile temsil edilseler bile Mahkeme tarafından belirlenen duruşma gününde hazır bulunarak anlaşmalı boşanma istediklerine dair iradelerini beyan etmeleri zorunludur. Anlaşmalı boşanma davalarında tanığa da gerek yoktur.

Anlaşmalı Boşanma Davası Ne Kadar Sürede Sonuçlanmaktadır?

Anlaşmalı boşanma davasında süreç çekişmeli boşanma türüne göre çok daha hızlı olarak sonuçlanmaktadır. Genellikle tek celsede ve yaklaşık bir ay içerisinde anlaşmalı boşanma davaları sonuçlanabilmektedir.

Anlaşmalı Boşanma Davasında Avukat Zorunlu Mudur?

Taraflar her davada olduğu gibi anlaşmalı boşanma davasında da bizzat davaya katılabilirler. Ancak özellikle anlaşmalı boşanma protokolünde yer alan hukuki detaylarda hata yapmamak ve ileride hak kaybına uğramamak için uzman bir anlaşmalı boşanma  avukatı ile çalışmakta fayda olduğu tartışmasızdır.

Anlaşmalı boşanma davalarınızın takibi için 0216 428 54 54 nolu telefondan bize ulaşabilirsiniz.