Anlaşmalı Boşanma Protokolü

Anlaşmalı Boşanma Protokolü

Evliliği anlaşmalı boşanma davası ile sonlandırmak isteyen çiftler kendi aralarında ve şartlarını kendilerinin belirlemektedirler. Anlaşmalı boşanma davası için bir boşanma protokolü hazırlanması gerekmektedir. Buna göre çocuğun velayeti, nafaka, malların paylaşımı, çocukla kişisel ilişkilerin düzenlenmesi gibi hususlarda anlaşma sağlayarak hazırlayacakları protokolü dava dilekçesiyle birlikte mahkemeye sunmaktadırlar.

Anlaşmalı Boşanma Nafaka

Eğer anlaşmalı boşanma şartlarını taşıyorsanız ve eşler olarak anlaşmalı boşanma konusunda karar verdiyseniz artık adli makamlara başvurmak için ilk adımı atmanız gerekiyor. Öncelikle mahkemelerdeki süreçlerin doğru şekilde takip edilebilmesi için bir boşanma avukatı desteği almanız büyük önem arz etmektedir. Eğer boşanma davası avukatı ile bu süreci yürütürseniz şimdi bahsedeceğimiz konularda destek alıp süreci doğru ve hızlı bir şekilde tamamlayabilirsiniz.

ANLAŞMALI BOŞANMANIN ŞARTLARI

Eğer anlaşmalı boşanma sürecini kendiniz yürütmeye karar verdiyseniz öncelikle bazı konuları eşinizle belirlemeniz gerekiyor.

Ancak bunlardan önce anlaşmalı boşanma davası açabilmek için gerekli şartlara sahip misiniz onu değerlendirmek gerekir. Anlaşmalı boşanma davasının şartları şu şekildedir:

Aşağıdaki şartların tamamının bulunması gerekmektedir:

-Evliliğin En Az Bir Yıldır Sürmüş Olması

-Tarafların Mahkemeye Anlaşmalı Boşanma İçin Başvurmuş Olması

-Tarafların Mahkeme Huzurunda Boşanma İradesini Açıklamış Olmasıdır.

Anlaşmalı boşanma davasının şartları hakkında detaylı bilgi edinmek için bu konudaki yazımıza buradan ulaşabilirsiniz.

BOŞANMA PROTOKOLÜNDE BULUNMASI GEREKENLER

Nafaka, tazminat, varsa çocuğun velayeti, malların paylaşımı, çocukla kişisel ilişkilerin düzenlenmesi gibi hususlarda anlaşma sağlayarak protokol hazırlamalı, daha sonra bu protokolü açacağınız boşanma davası ile birlikte aile mahkemesine sunmalısınız.

Protokolün her çift için onlara özel düzenlenmesi gerekmektedir. Anlaşmalı boşanma protokolü örneği için buraya tıklayabilir ve formu doldurarak protokol hazırlayabilirsiniz.

Boşanma davanızı bizzat açmak istiyorsanız buraya tıklayarak detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. Ama unutmayın ki her dava, teknik hukuki bilgi gerektirmektedir ve bu nedenle de anlaşmalı boşanma davalarında uzman bir boşanma avukatından destek almanız önerilmektedir.

Boşanmak İsteyen Çiftler Duruşmaya Katılmak Zorunda Mıdır? Tanık Gerekir Mi?

Boşanmak isteyen çiftler, avukat ile temsil edilseler bile Mahkeme tarafından belirlenen duruşma gününde hazır bulunarak anlaşmalı boşanma istediklerine dair iradelerini beyan etmeleri zorunludur. Anlaşmalı boşanma davalarında tanığa da gerek yoktur.

Anlaşmalı Boşanma Davası Ne Kadar Sürede Sonuçlanmaktadır?

Boşanma davasında süreç çekişmeli boşanma türüne göre çok daha hızlı olarak sonuçlanmaktadır. Genellikle tek celsede ve yaklaşık bir ay içerisinde anlaşmalı boşanma davaları sonuçlanabilmektedir.

Anlaşmalı Boşanma Davasında Avukat Zorunlu Mudur?

Taraflar her davada olduğu gibi anlaşmalı boşanma davasında da bizzat davaya katılabilirler. Ancak özellikle anlaşmalı boşanma protokolünde yer alan hukuki detaylarda hata yapmamak ve ileride hak kaybına uğramamak için uzman bir anlaşmalı boşanma  avukatı ile çalışmakta fayda olduğu tartışmasızdır.

Detaylı bilgi ve hukuki destek için 0532 293 68 54 nolu telefondan bize ulaşabilirsiniz.