Boşanma Davasına Katılmak Zorunlu Mudur?

Boşanma Davasına Katılmak Zorunlu Mudur?

Boşanmak isteyenlerin merak ettiği sorulardan biri de mahkemeye katılıp katılmayacakları konusudur. Bu  soruyu anlaşmalı boşanma ve çekişmeli boşanma davasına göre cevaplandırmak faydalı olacaktır:

ANLAŞMALI BOŞANMA DAVASINDA DURUŞMAYA KATILMAK ZORUNLU MU?

Anlaşmalı boşanma davalarında eşler, sözleşme niteliğinde bir anlaşmalı boşanma protokolü hazırlar ve bunu mahkemeye sunarlar. Anlaşmalı boşanma davasında çiftler boşanma protokolü(sözleşmesi) imzalayarak bunu mahkemeye sunsalar dahi duruşmaya katılmaları zorunludur.

Anlaşmalı boşanmada tarafların kendini avukatla temsil ettirmesi halinde de yine bir kez duruşmaya katılarak boşanmak istediklerini aile mahkemesi hakimine beyan etmeleri zorunludur.

ÇEKİŞMELİ BOŞANMA DAVASINDA DURUŞMAYA KATILMAK ZORUNLU MU?

Çekişmeli boşanma davasında duruşmaya katılma zorunluluğu avukatınız olup olmadığına göre değişecektir. Çekişmeli boşanma davanızı bir boşanma avukatı ile yürütüyorsanız boşanma duruşmalarına bizzat katılmanız gerekmez. Boşanma davası avukatı, davayı başından sonuna sizin için takip edecektir.

Çekişmeli boşanma davasında avukatınız yoksa ve eğer davacıysanız(davayı siz açtıysanız) tüm duruşmalara katılmanız yasal bir zorunluluktur. Aksi durumda katılmadığınız bir duruşma olursa davanız işlemden kaldırılabilecektir. Eşiniz tarafından size dava açıldıysave davalı konumundaysanız boşanma davasına katılmak zorunlu değildir.

Önemle belirtmeliyiz ki boşanma süreci manevi olarak zor bir süreçtir. Bu dönemde alanında uzman bir boşanma avukatı ile çalışmanız hak kaybına uğramamanız açısından faydalı olacaktır.

Boşanma davası ile ilgili 0216 428 54 54 nolu telefondan bize ulaşabilirsiniz.