Boşanma Avukatı İle Çalışmak

İSTANBUL’DA BOŞANMA DAVASI AÇMAK İÇİN AVUKAT GEREKLİ MİDİR?

Boşanma davaları taraflar için psikolojik olarak zorlu süreçleri beraberinde getirmektedir. Bu nedenle İstanbul’da boşanma davası açmak için bir avukata başvurmak maddi ve manevi olarak tarafları rahatlatacaktır. Boşanma davaları taraflar için maddi olarak altından kalkamayacakları kadar büyük yükler getirebilmektedir. Bu nedenle tarafların kadrolarında uzman boşanma avukatı bulunduran İstanbul hukuk büroları ile çalışması elbette menfaatlerine olacaktır.

Boşanma Davalarında uzman bir avukat ile çalışmak için 0216 428 54 54 numaralı telefondan bize ulaşabilirsiniz.

BOŞANMA DAVASI HANGİ MAHKEMEDE AÇILIR?

Boşanma davası Aile Mahkemesi’nde açılır. Çekişmeli boşanma davaları eşlerden birisinin yerleşim yeri Mahkemesi ya da eşlerin son altı aydaki ikametgah yerinde yetkili Mahkemede açılmalıdır. Anlaşmalı boşanma davasında ise eşlerin ortak olarak anlaştıkları her hangi bir yer Mahkemesi yahut eşlerden birisinin ikametgahında yetkili olan Mahkeme’de açılabilecektir. Örnek olarak İstanbul’da ikamet eden evli bir çift anlaşmalı boşanma davasını dilerlerse Ankara’da açma imkanına sahip olacaklardır. Boşanma davası açmak için boşanma avukatı ile anlaşmak kişilerin faydasına olmaktadır. Bu nedenle İstanbul hukuk büroları na başvurarak, uzman bir boşanma avukatı ile çalışınız.

BOŞANMA DAVASI NE KADAR SÜREDE BİTER?

İstanbul’da anlaşmalı boşanma davası avukat eliyle yürütülürse yaklaşık olarak 20-30 gün içerisinde bitmektedir. Taraflar her konuda anlaşmışlarsa avukatın yazacağı anlaşmalı boşanma dilekçesi ve protokol ile beraber dava açılabilir ve Mahkeme ile görüşülerek en yakın duruşma tarihinde taraflar boşanma imkanına sahip olabilirler. İstanbul anlaşmalı boşanma davaları genel olarak tek celsede bitmektedir.

Taraflar bazı konularda anlaşamamışlarsa anlaşmalı boşanma yerine çekişmeli boşanma davası açılır. İstanbul çekişmeli boşanma davasında şahit dinleneceği için, tarafların ekonomik durumlarının araştırılacağı için süreç biraz daha uzayacaktır. İstanbul Aile Mahkemeleri’nde çekişmeli boşanma davası 1 yıldan daha uzun bile sürmektedir.
Taraflar İstanbul’da ikamet ediyorlarsa, İstanbul Hukuk Büroları’ndan hukuki destek almaları halinde bu süreçler kısalacaktır.

Anlaşmalı boşanma davasına ilişkin bilgi için tıklayınız:

Anlaşmalı Boşanma Davası