Bankaların Haksız Tahsil Ettiği Kartel Faizi Bedellerinin İadesi

Bankaların Haksız Tahsil Ettiği Kartel Faizi Bedellerinin İadesi

REKABET KURUMU KARARI VE DAVA SÜRECİ:

12 banka tarafından 21/08/2007 ile 22/09/2011 tarihleri arasında mevduat, kredi ve kredi kartı hizmetleri bakımından fiyat(faiz oranı) tespit etmek suretiyle Rekabet Kanunu’nun 4. Maddesinde yasaklanan faaliyetleri(uyumlu eylem) gerçekleştirdiği tespit edilerek, değişen miktarlarda idari para cezası uygulanmıştır.

Akabinde ise Rekabet Kurumu Kararı’nın iptali için Ziraat Bankası tarafından açılan dava reddedilerek, Rekabet Kurumu tarafından verilen kararın geçerli olduğuna hükmedilmiştir. İşbu Karara karşı banka tarafından temyiz yoluna başvurulsa da Danıştay 13. Daire Başkanlığı yerel Mahkeme Kararını onamış ve Rekabet Kurumu Kararının iptali talebini böylece reddetmiştir.

KİMLER BAŞVURUDA BULUNABİLİR:

Yukarıda belirttiğim tarihler arasında mevduat, kredi ve kredi kartı hizmeti alan tüketiciler, şirketler ve hatta kamunun dahi zararı talep etme hakkı bulunduğu değerlendirilmektedir.

NE TALEP EDİLEBİLİR:

Bankalar arasındaki Rekabet Kanunu’na aykırı eylemler nedeniyle zarara uğradığı gerekçesiyle talepte bulunanlar,ödedikleri bedel ile rekabete aykırı faaliyet olmasaydı ödeyecekleri bedel arasındaki farkı talep edebilir.

Ayrıca Rekabet Kanunu’nun 58. Maddesine göre de haksız olarak tahsil edilen miktarın 3 katı oranında tazminatta Mahkemelerden talep edilebilecektir.

Burada dikkat çeken husus ise zararın oluşmasına birden fazla banka sebebiyet verdiğinden tüm bankaların ortaya çıkan zarardan birlikte sorumlu olduğu Kanunda düzenlenmektedir.

HANGİ BANKALARA KARŞI DAVA AÇILABİLİR:

Akbank, Garanti Bankası, Halkbank, Vakıfbank, Yapı ve Kredi Bankası, Ziraat Bankası, Denizbank, Finansbank, HSBC Bank, ING Bank, TEB, İş Bankası

Av. Mesut KAVAK