Anlaşmalı Boşanma Davası

Anlaşmalı Boşanma Davası

Anlaşmalı boşanma davası boşanmak isteyen çiftler kendi aralarında ve şartlarını kendilerinin belirlediği çocuğun velayeti, nafaka, malların paylaşımı, çocukla kişisel ilişkilerin düzenlenmesi gibi hususlarda anlaşma sağlayarak protokol imzaladıkları ve bu protokolle birlikte açılan davalardır.

Anlaşmalı Boşanma Davasının Şartları

Anlaşmalı boşanma davasında aşağıdaki şartların tamamının bulunması gerekmektedir:

-Evliliğin En Az Bir Yıldır Sürmüş Olması

-Tarafların Mahkemeye Anlaşmalı Boşanma İçin Başvurmuş Olması

-Tarafların Mahkeme Huzurunda Boşanma İradesini Açıklamış Olmasıdır.

Boşanmak İsteyen Çiftler Duruşmaya Katılmak Zorunda Mıdır? Tanık Gerekir Mi?

Anlaşmalı olarak boşanmak isteyen çiftler, avukat ile temsil edilseler bile Mahkeme tarafından belirlenen duruşma gününde hazır bulunarak anlaşmalı boşanma istediklerine dair iradelerini beyan etmeleri zorunludur. Anlaşmalı boşanma davalarında tanığa da gerek yoktur.

Anlaşmalı Boşanma Davası Ne Kadar Sürede Sonuçlanmaktadır?

Anlaşmalı boşanma davasında süreç çekişmeli boşanma türüne göre çok daha hızlı olarak sonuçlanmaktadır. Genellikle tek celsede ve yaklaşık bir ay içerisinde anlaşmalı boşanma davaları sonuçlanabilmektedir.

Anlaşmalı Boşanma Davasında Avukat Zorunlu Mudur?

Taraflar her davada olduğu gibi anlaşmalı boşanma davasında da bizzat davaya katılabilirler. Ancak özellikle anlaşmalı boşanma protokolünde yer alan hukuki detaylarda hata yapmamak ve ileride hak kaybına uğramamak için uzman bir anlaşmalı boşanma  avukatı ile çalışmakta fayda olduğu tartışmasızdır.

Anlaşmalı boşanma davalarınızın takibi için 0216 428 54 54 nolu telefondan bize ulaşabilirsiniz.

Anlaşmalı Boşanma Protokolü Nedir?

Anlaşmalı boşanma protokolü, boşanmak isteyen tarafların  mahkemeye başvururken evliliğin sona ermesinin sonuçlarıyla bağlantılı olarak anlaştığı bazı temel hususları bir protokol çerçevesinde düzenledikleri ve karşılıklı olarak imzaladıkları anlaşmadır. Bu protokol anlaşmalı boşanma dilekçesinin eki konumunda olup hakim tarafından incelenerek, kanuna aykırı hükümler olmadığı sürece bu doğrultuda tarafların boşanmasına karar verilecektir. Hakimin protokole gerektiği takdirde tarafların ve varsa çocukların menfaatini dikkate alarak  müdahale hakkı da bulunmaktadır.

Anlaşmalı Boşanma Protokolüne Neler Yazılmalıdır?

Anlaşmalı boşanma protokolünde özetle: çocuğun velayeti, çocuğa ödenecek iştirak nafakası eşe ödenecek yoksulluk nafakası, çocukla kişisel ilişkinin kurulacağı saatler  evlilik birliği içerisinde edinilen taşınmazların paylaşımı, ev eşyalarının paylaşımı, diğer araç vb. her türlü taşınırların paylaşımı gibi hususlar bulunmaktadır. Yine taraflarca kanuna aykırı olmamak kaydıyla örneğin ev kirasını kimin ödeyeceği, satın alınan varsa taşınmaz kredili alındıysa kredi borcunu kimin ödeyeceği gibi başkaca gerekli birtakım özel  hususlar protokole eklenebilmektedir. Bu hususlar tarafların talep ve ihtiyaçlarına göre değişmektedir

Yukarıda sayılan Bu hususlar taraflar açısından  birçok sonuçlara neden olduğundan ileride herhangi bir sorun yaşamamak ve telafisi imkansız zararların ortaya çıkmaması adına protokolün ve dava sürecinin uzman bir boşanma avukatı yardımıyla gerçekleşmesi tarafların menfaatine olacaktır. Protokole yazılacak hususlar tarafların talep ve ihtiyaçlarına göre de değiştiğinden, özellikle internet ortamında boşanma protokolü olarak indirilen birtakım hazır dökümanların  pek çoğu hatalı olup bu kapsamda boşanmak isteyen tarafların kullandıkları bu  tip hazır ve hatalı metinler pek çok soruna neden olabilmektedir.

Anlaşmalı Boşanma Davasında Avukat Zorunlu Mudur?