Boşanma Davalarında Sık Sorulan Sorular

Boşanma Davalarında Sık Sorulan Sorular

BOŞANMA DAVASI HANGİ MAHKEMEDE AÇILIR?

Aile Mahkemeleri boşanma davalarına bakmakla görevlidir. Çekişmeli boşanma davaları eşlerden birisinin yerleşim yeri Mahkemesi ya da eşlerin son altı aydaki ikametgah yerinde yetkili Mahkemede açılmalıdır. Anlaşmalı boşanma davasında ise eşlerin ortak olarak anlaştıkları her hangi bir yer Mahkemesi yahut eşlerden birisinin ikametgahında yetkili olan Mahkeme’de açılabilecektir. Örnek olarak İstanbul’da ikamet eden evli bir çift anlaşmalı boşanma davasını dilerlerse Ankara’da açma imkanına sahip olacaklardır. Boşanma davası açmak için boşanma avukatı ile anlaşmak kişilerin faydasına olmaktadır. Ünlülerin haber olmamak için daha küçük adliyelerde boşanmaları da buradan kaynaklanan hak sebebiyledir.

BOŞANMA DAVASI NE KADAR SÜREDE BİTER?

Açılacak anlaşmalı boşanma davası avukat eliyle yürütülürse yaklaşık olarak 20-30 gün içerisinde bitmektedir. Taraflar her konuda anlaşmışlarsa avukatın yazacağı anlaşmalı boşanma dilekçesi ve protokol ile beraber dava açılabilir ve Mahkeme ile görüşülerek en yakın duruşma tarihinde taraflar boşanma imkanına sahip olabilirler. İstanbul anlaşmalı boşanma davaları genel olarak tek celsede bitmektedir.

Boşanma Davasında Sık Sorulanlar

Taraflar bazı konularda anlaşamamışlarsa anlaşmalı boşanma yerine çekişmeli boşanma davası açılır. Çekişmeli boşanma davasında şahit dinleneceği için, tarafların ekonomik durumlarının araştırılacağı için süreç biraz daha uzayacaktır. İstanbul Aile Mahkemeleri’nde çekişmeli boşanma davası 1 yıldan daha uzun bile sürmektedir.
Taraflar İstanbul’da ikamet ediyorlarsa, İstanbul Hukuk Büroları’ndan hukuki destek almaları halinde bu süreçler kısalacaktır.

BOŞANMA DAVASINI KARŞI TARAFTAN ÖNCE AÇMAK DAHA İYİ SONUÇ DOĞURUR MU?

Çekişmeli boşanma davasında, taraflar birbirlerinin kusurunu ispatlamak zorundadır. Kusurlu olan taraf önce davranarak boşanma davası açsa da, karşı tarafın evlilikteki kusurlarını ispat edemezse davasının reddedilme ihtimali vardır. Örneğin, bir taraf eşinin aldatmış ise ve buna rağmen boşanma davasını kendisi açmışsa, karşı taraf davayı açan tarafın kendisini aldattığını kanıtlarsa, dava reddedilecektir.

BOŞANMA DAVASI AÇMAK İÇİN AVUKAT GEREKLİ MİDİR?

Evlilik birliğini sona erdiren boşanma davaları taraflar için psikolojik olarak zorlu süreçleri beraberinde getirmektedir. Bu nedenle boşanma davası açmak için bir avukata başvurmak maddi ve manevi olarak tarafları rahatlatacaktır. Boşanma davaları taraflar için maddi olarak altından kalkamayacakları kadar büyük yükler getirebilmektedir. Bu nedenle tarafların kadrolarında uzman boşanma avukatı bulunduran hukuk büroları ile çalışması elbette menfaatlerine olacaktır.

BOŞANMA DAVASINDA NELER TALEP EDİLİR?

Davalarda taraflar genel olarak maddi tazminat, manevi tazminat, kendileri için ve çocukları için nafaka, ziynet eşyalarının iadesi, eşler için uzaklaştırma kararı, mal rejimi hükümlerine göre malların paylaştırılmasını isteme imkanına sahiptirler. Boşanma davası açmak için boşanma avukatı ile anlaşmak kişilerin faydasına olmaktadır. Bu nedenle İstanbul hukuk büroları na başvurarak, uzman bir boşanma avukatı ile çalışınız.

BOŞANMA DAVASINDA ÇOCUK KİMDE KALIR ÇOCUĞUN YAŞI ÖNEMLİ MİDİR?

Devam eden boşanma davalarında çocuğun kimde kalacağı en büyük sorunlardan biridir. Taraflar kimi zaman maddi ve manevi tazminat taleplerinden daha fazla velayet talebini önemserler.  Boşanma davalarında çok farklı bir durum yoksa, yaşı küçük çocuğun annede kalması söz konusu olabilir. Ancak çocuğun sağlık, eğitim ve düzeninin babada kalmasını gerektirecek ciddi deliller mevcutsa çocuğun yaşına bakılmaksızın babada kalma ihtimali de mevcuttur. Bu konuda İstanbul hukuk büroları ile iletişime geçip uzman boşanma avukatından destek almanız gerekmektedir.

BOŞANMA SEBEPLERİ NELERDİR?

Kanunda boşanma davası açabilmek için nedenler sayılmıştır. Kanuna göre boşanma sebepleri şu şekildedir.
Zina
Hayata kast
Pek kötü veya onur kırıcı davranış
Suç işleme ve haysiyetsiz hayat sürme
Terk
Akıl hastalığı
Evlilik birliğinin temelinden sarsılması (Şiddetli geçimsizlik)
Bu nedenler evlilik içinde mevcutsa boşanma davası açmak için boşanma avukatı ile anlaşmak kişilerin faydasına olmaktadır. Boşanma sebepleri ile ilgili daha detaylı bilgi edinmek için buraya tıklayarak ilgili yazımızı da inceleyebilirsiniz.

TAZMİNAT VE NAFAKA MİKTARLARI NELERDİR, NEYE GÖRE DEĞİŞİR?

Tazminat miktarları tarafların kusurları ile beraber sosyal ve ekonomik durumlarına göre değişmektedir. Boşanma davası açan taraf eşinin kusurlarını ispatlayacak ve buna göre tazminat bedelini arttıracaktır. Taraflardan ikisi de eş değer olarak kusurlu ise hakim her ki taraf için de tazminat vermeyebilir. Boşanma davası açmak için boşanma avukatı ile anlaşmak kişilerin faydasına olmaktadır. Bu nedenle İstanbul hukuk büroları na başvurarak, uzman bir boşanma avukatı ile çalışınız.

ANLAŞMALI BOŞANMA DAVASI NASIL AÇILIR?

Eşlerin şartlarını kendilerinin belirlediği çocuğun velayeti, nafaka, malların paylaşımı, çocukla kişisel ilişkilerin düzenlenmesi gibi hususların belirlendiği bir boşanma protokolü hazırlanması ve bu protokolle birlikte de aile mahkemesine başvurulmasıyla anlaşmalı boşanma davası açılabilecektir. Birçok çift anlaşmalı boşanma davası nasıl açılır şeklinde araştırma yapmaktadır. Detaylı bilgi için yazımızı okuyabilirsiniz.

Ancak boşanma sürecinde eşlerin birbirleriyle iletişimlerinin azalması ve hatta bir araya gelmek istememeleri sebebiyle bu sürecin bir avukat tarafından yürütülmesi hem daha sağlıklı olacaktır hem de işlerin seri bir şekilde ilerlemesiyle sonuçlanacaktır. Anlaşmalı boşanma davasıyla ilgili avukatlık desteği almak için bizi arayabilirsiniz.

ANLAŞMALI BOŞANMA NE KADAR SÜRER?

Eşlerin mevcut olan malvarlığı, çocukların velayeti gibi konularda anlaşması durumunda bu hususların bir protokol haline getirilmesinden sonra Mahkeme tarafından verilecek duruşma gününün ardından sona erecektir. Anlaşmalı boşanma davaları genellikle tek celsede sona erebilmektedir.

ANLAŞMALI BOŞANMA DAVASINDA AVUKAT GEREKLİ Mİ?

Anlaşmalı boşanma davası ile ilgili protokolün imzalanması, mahkemede dava açılması, duruşma günü ve süreli işlerin takibi açısından boşanma avukatı ile çalışmak faydalı olacaktır ve süreci hızlandırabilecektir.

ANLAŞMALI BOŞANMA PROTOKOLÜ NASIL HAZIRLANIR?

Yukarıda da belirttiğimiz gibi her evlilik ve boşanma süreci kendine has durumlar taşımaktadır. Bu nedenle de internetten bulduğunuz anlaşmalı boşanma protokolü örneği yada anlaşmalı boşanma dilekçesi örneği hak kaybına sebep olabilecektir. Boşanma Protokolü Hazırlama Formu ile kendi durumunuza özel bir boşanma protokolü hazırlanmasını talep edebilirsiniz. Anlaşmalı boşanma protokolü için buraya tıklayabilirsiniz.

ANLAŞMALI BOŞANMA DAVASINDA ÜCRET NE KADARDIR?

Avukatlık ücreti her olayın özelliklerine göre farklılık göstermektedir. İstanbul Barosu tarafından tavsiye edilen tarifeyi uygulayabileceği gibi Avukatlık Asgari Ücret Tarifesini de esas alarak Avukatlık ücreti belirleyebilecektir. Çekişmeli veya anlaşmalı boşanma davası ücretleri ile ilgili büromuzla irtibata geçebilirsiniz.

Detaylı bilgi ve hukuki destek için 0532 293 68 54 nolu telefondan bizimle irtibata geçebilirsiniz.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,